- Definities(Alle namen genoemd op deze website zijn alleen gebruikt voor vergelijkingsdoeleinden)
De in het Reglement gebruikte termen betekenen:
1. Klant - een meerderjarige natuurlijke persoon, een rechtspersoon of een organisatie-eenheid die geen rechtspersoon is, waaraan op grond van bijzondere bepalingen rechtsbevoegdheid wordt verleend, die een Bestelling plaatst in de Webshop;
2. Consument – in overeenstemming met Art.22[1] van het Burgerlijk Wetboek: een natuurlijke persoon die met een ondernemer een juridische transactie verricht die niet rechtstreeks verband houdt met zijn of haar bedrijfs- of beroepsactiviteit;
- Verkoper - Glantier Parfum Sp. z o.o, gevestigd te, ul. Jana Pohoskiego 4/86, 02-703 Warszawa, ingeschreven bij de arrondissementsrechtbank van de hoofdstad Warschau, gehouden door de XIIIe handelsafdeling van het nationale handelsregister onder nummer 0000413825, BTW nummer: 5213629138, REGON 146036909. E-mail: [email protected]
- Burgerlijk Wetboek - Wet van 23 april 1964 (Dz.U. Nr. 16, artikel93, zoals gewijzigd);
5. Reglement - dit Reglement waarin de Algemene verkoopvoorwaarden en de regels voor het verlenen van elektronische diensten binnen de Webshop worden gespecificeerd;
6. Online Winkel (Webshop) – online service beschikbaar op: www.glantier.com/nl/, waarmee de Distributeur met name Bestellingen kan plaatsen. De Webshop wordt beheerd door de Verkoper.
7. Goederen – een product of producten gepresenteerd in de Webshop;
8. Verkoopovereenkomst – verkoopovereenkomst van goederen in de zin van het Burgerlijk Wetboek, gesloten tussen de Verkoper en de Klant, gesloten met behulp van de website van de Online Winkel;
9. Wet consumentenrechten - Wet van 30 mei 2014 betreffende consumentenrechten (Dz.U. uit 2014, artikel827);
10. Wet betreffende het aanbieden van diensten via elektronische middelen - Wet van 18 juli 2002 betreffende het aanbieden van diensten via elektronische middelen (Staatsblad nr. 144, item 1204, zoals gewijzigd);
11. Bestelling - de wilsverklaring van de Klant, rechtstreeks gericht op het sluiten van een Verkoopovereenkomst, waarin in het bijzonder het type en het aantal Goederen wordt gespecificeerd. - Gebruiker: iedereen die de Webshop bezoekt, ongeacht of hij of zij een Verkoopovereenkomst met de Winkel sluit of niet.
Algemene bepalingen
Dit Reglement definieert de regels voor het gebruik van de Webshop die beschikbaar is op: www.glantier.com/nl/.- Dit Reglement is bedoeld in art.8 van de Wet op het aanbieden van elektronische diensten.
- Dit Reglement specificeert met name:
- Regels voor het registreren en gebruiken van het account in de Webshop;
- Algemene voorwaarden voor het elektronisch plaatsen van bestellingen in de Webshop;
- Regels voor het sluiten van Verkoopovereenkomsten met behulp van de diensten die binnen de Webshop worden aangeboden.
- Het gebruik van de Webshop is mogelijk op voorwaarde dat het IT-systeem dat de Klant gebruikt, voldoet aan de volgende minimale technische vereisten: om de Webshop en de functionaliteit ervan correct te kunnen gebruiken, inclusief het plaatsen van bestellingen, moet hij beschikken over een apparaat met internettoegang en een geïnstalleerde webbrowser. Het gebruik van de Webshop is alleen mogelijk via een internetbrowser. De Klant moet bovendien een actief e-mailadres hebben. Om de Goederen aan de koerier te kunnen leveren moet de Klant ook een actief telefoonnummer hebben.
- Om de Webshop te kunnen gebruiken, moet de Klant zelf toegang krijgen tot een computerstation of eindapparaat met internettoegang.
- Klanten hebben op elk moment toegang tot dit Reglement via de link die in de Webshop wordt aangeboden bij het plaatsen van de bestelling voordat deze wordt goedgekeurd, en op de startpagina van de Webshop www.glantier.com/nl/.
III. Regels voor het gebruik van de Webshop
Registratie door het aanmaken van een individueel gebruikersaccount (hierna "account" genoemd) in de Webshop is optioneel. De Klant kan een bestelling plaatsen zonder zich in de Webshop te registreren, nadat hij dit Reglement heeft gelezen en aanvaard.
Registratie vindt plaats door het invullen en vrijwillig aanvaarden van het registratieformulier dat beschikbaar is op de website www.glantier.com/nl/.
Door een account aan te maken in de Webshop kan de Gebruiker snel geïdentificeerd worden en wordt de tijd die nodig is voor verdere aankopen aanzienlijk verkort. Bovendien kunnen geregistreerde Gebruikers profiteren van speciale aanbiedingen en kortingen en, onder extra voorwaarden (ontvangst van een sponsor-ID of e-mailadres), deelnemen aan een commissiesysteem voor Consultants en Distributeurs.
Door een account te registreren, aanvaard de Gebruiker de verwerking van zijn persoonsgegevens in overeenstemming met het Privacybeleid beschreven in punt X van deze AV en in overeenstemming met Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (Algemene verordening gegevensbescherming) (Publicatieblad van de EU L 119 van 4 mei 2016), de wet van 10 mei 2018 betreffende de bescherming van persoonsgegevens (Staatsblad van 2018) en de wet van 18 juli 2002 betreffende de levering van diensten via elektronische middelen (d.w.z. Staatsblad van 2017, nr. 1219) voor het hieronder beschreven doel. Het verstrekken van persoonsgegevens op het registratieformulier is vrijwillig, maar een voorwaarde voor het sluiten van het contract.
Door een account te registreren, stemt de Gebruiker in met de verwerking van persoonlijke gegevens voor de goede uitvoering van het contract, in het bijzonder met de overdracht van deze gegevens aan partners die als contractuele partners betrokken zijn bij de uitvoering van het contract (bijv. expediteurs, logistieke bedrijven, betalingsplatforms, banken) om de gegevens te verkrijgen die nodig zijn voor de verwerking van de bestelling. De voornoemde partners mogen de op deze manier doorgegeven gebruikersgegevens alleen gebruiken om hun taak uit te voeren.
Door een account te registreren, gaat de Gebruiker akkoord met het ontvangen van reclame, informatie, promotie- en marketingmateriaal via e-mail.
Voorwaarde voor registratie is het akkoord gaan met de inhoud van het Reglement en het verstrekken van als verplicht gemarkeerde persoonsgegevens.
De Verkoper kan de Klant met onmiddellijke ingang ontnemen van het recht om de Webshop te gebruiken en zijn toegang tot een deel of alle middelen van de Online Winkel beperken in geval van schending van het Reglement door de Klant, en in het bijzonder wanneer de Klant:
- Tijdens registratie in de Webshop gegevens verstrekt die niet waar, onnauwkeurig of verouderd zijn, misleidend zijn of de rechten van derden schenden,
- via de Webshop inbreuk heeft gemaakt op de persoonlijke rechten van derden, in het bijzonder de persoonlijke rechten van andere klanten van de Webshop,
- andere gedragingen begaan die door de Verkoper worden beschouwd als gedragingen die niet in overeenstemming zijn met de geldende wetgeving of de algemene regels voor het gebruik van het internet of die de goede naam van de Verkoper schaden.
Een persoon aan wie het recht is ontnomen om de online winkel te gebruiken, kan zich niet opnieuw registreren zonder voorafgaande toestemming van de Verkoper.
- Om de veiligheid van de overdracht van berichten en gegevens in verband met de op de Webshop aangeboden diensten te waarborgen, neemt de Webshop technische en organisatorische maatregelen die passen bij de mate van bedreiging voor de veiligheid van de verleende diensten, in het bijzonder maatregelen om te voorkomen dat onbevoegden persoonlijke gegevens die via internet worden verzonden, verkrijgen en wijzigen.
- De Klant is in het bijzonder verplicht:
- Het gebruik van de Webshop in overeenstemming met de wetgeving van Nederland en België, de bepalingen van de Reglementen en de Algemene regels voor het gebruik van het internet,
- geen inhoud aanbieden of verzenden die bij wet verboden is, bijvoorbeeld inhoud die geweld promoot, lasterlijk is of persoonlijke rechten en andere rechten van derden schendt,
- de Webshop gebruiken op een manier die de werking ervan niet verstoort, met name door het gebruik van specifieke software of apparaten,
- geen acties te ondernemen zoals: het versturen of plaatsen van ongevraagde commerciële informatie in de Online Winkel (spam),
- het gebruik van de Webshop op een manier die niet lastig is voor andere Klanten en de Verkoper,
- gebruik alle inhoud die in de Webshop is geplaatst uitsluitend voor uw eigen persoonlijk gebruik.
- De Verkoper behoudt zich het recht voor de Dienst tijdelijk te staken omwille van onderhoudswerkzaamheden of wijzigingen van de website www.glantier.com/nl/.
- De Verkoper zal alles in het werk stellen om de technische onderbrekingen tot een minimum te beperken.
Prijzen en betaalmethoden
De prijzen voor de Goederen zijn vermeld in EURO (€) en zijn inclusief Btw en alle andere componenten.- De productprijzen op de Webshop zijn de definitieve prijzen voor Klanten die in Nederland en België kopen en voor Ondernemers met een Btw nummer, geregistreerd in de EU (Btw facturen).
- De Klant heeft de mogelijkheid om de prijs te betalen via:
- Online overschrijving
- iDEAL (onder constructie)
- Online bank transfer
De betaling van de Bestelling wordt berekend op basis van de betaalmethode: deze is direct in het geval van online betaling. Betaling per bankoverschrijving is mogelijk na voorafgaand contact met de Verkoper op het e-mailadres: info@jarsalin.nl / jarsalinne@gmail.com.
- De Verkoper behoudt zich het recht voor om de prijzen van Goederen in het aanbod van de Webshop te wijzigen, het aanbod van de Webshop in te trekken en nieuwe Goederen te introduceren, en promotiecampagnes op de Webshop van de Online Winkel uit te voeren, aan te passen en te annuleren. Het bovenstaande recht heeft geen invloed op de prijzen van Goederen in bestellingen die zijn geaccepteerd voor uitvoering voordat de wijziging in prijs, Algemene voorwaarden van promotiecampagnes of verkopen van kracht wordt. De ingevoerde wijzigingen hebben mogelijk geen invloed op de effectiviteit en wijze van uitvoering van eerder geplaatste orders.
Promotie-aanbiedingen worden niet gecombineerd, tenzij de specifieke voorwaarden van de specifieke promotie dit toelaten.
Procedure voor het sluiten van de Koopovereenkomst
Om een Koopovereenkomst via de Webshop te sluiten, gaat u naar de website www.jarsalin.nl en selecteer u de Goederen door verdere technische stappen te ondernemen op basis van de berichten die aan de Klant worden getoond en de informatie die beschikbaar is op de Webshop.- De Klant selecteert de bestelde Goederen door deze aan de winkelwagen toe te voegen.
- Tijdens het plaatsen van de Bestelling tot aan het moment waarop de Bestelbevestigingsknop wordt ingedrukt – heeft de Klant de mogelijkheid de ingevoerde gegevens en de gekozen Goederen te wijzigen. Om dit te doen, dient u zich te laten leiden door de berichten en informatie die op de Webshop worden weergegeven.
- Nadat de Klant die de Webshop gebruikt alle nodige gegevens heeft verstrekt, wordt een samenvatting van de geplaatste Bestelling weergegeven. De samenvatting van de ingediende opdracht zal een beschrijving van de gekozen Goederen of Diensten, de totale prijs en alle andere kosten bevatten.
- Om de bestelling te voltooien, is het noodzakelijk om de inhoud van het Reglement te accepteren, persoonlijke gegevens op te geven die als verplicht zijn gemarkeerd en op de knop te drukken waarmee het verzenden van de bestelling wordt bevestigd.
- De informatie over de Goederen op de Webshop van de Online Winkel vormt een aanbod in de zin van art. 66 van het Burgerlijk Wetboek. Het versturen van de bestelling door de Klant vormt een intentieverklaring tot het sluiten van een Koopovereenkomst met de Verkoper in overeenstemming met de inhoud van de Algemene Voorwaarden.
De Koopovereenkomst wordt als gesloten beschouwd wanneer de bestelling van de Klant is ingevoerd in het IT-systeem van de Online Winkel, op voorwaarde dat de bestelling voldoet aan de Algemene Voorwaarden.
Zodra de Koopovereenkomst is afgesloten, ontvangt de Klant een e-mail waarin alle relevante gegevens van de bestelling worden bevestigd.
- De Koopovereenkomst wordt gesloten in het Nederlands, met een inhoud die in overeenstemming is met de voorschriften.
- Bestellingen kunnen 24 uur per dag, 7 dagen per week, het hele jaar door worden geplaatst via de Webshop van de Online Winkel.
- De informatie op het bestelformulier moet waarheidsgetrouw, actueel en nauwkeurig zijn. De Verkoper behoudt zich het recht voor om te weigeren een bestelling uit te voeren als de verstrekte informatie onjuist of zo onnauwkeurig is dat het onmogelijk is om de bestelling uit te voeren, in het bijzonder om de zending correct te leveren. Voordat de Verkoper weigert de bestelling uit te voeren, zal hij proberen contact op te nemen met de Klant om vast te stellen met welke gegevens de bestelling kan worden uitgevoerd.
- De Verkoper behoudt zich het recht voor om de uitvoering van een bestelling te weigeren of te annuleren die is geplaatst door een Klant die de bestelde Goederen niet eerder heeft ontvangen, de kosten voor de bestelde Goederen te vroeg heeft betaald of wanneer de echtheid van de bestelling gegronde twijfels oproept.
- De Klant stemt ermee in om de Online Winkel te contacteren via e-mail, op het adres dat in de bestelling of bij de registratie is vermeld - via een medewerker van de klantenservice, met name om alle informatie en Koopdocumenten te verstrekken die nodig zijn voor de uitvoering van de bestelling.
- Als de Klant kiest voor een online betaalmethode, behoudt de Verkoper zich het recht voor om te weigeren de bestelling van de Koopovereenkomst te verwerken als:
- De contactgegevens van de Klant onjuist zijn of zo onnauwkeurig dat levering van de Goederen onmogelijk is,
- de transactie niet is geautoriseerd in het elektronische betalingssysteem,
- de betaling voor de bestelling niet binnen 4 kalenderdagen na het plaatsen van de bestelling is verricht.
- De Verkoper kan weigeren om de bestelling uit te voeren en deze te annuleren, of weigeren om de Goederen te reserveren voor de bestelling, wanneer de Verkoper niet in staat is om contact met de Klant te maken binnen 3 werkdagen na de eerste contactpoging.
Orderverwerking en levering
Levering van de Goederen is beperkt tot het grondgebied van Nederland en België en vindt plaats op het adres dat de Klant heeft opgegeven bij het plaatsen van de bestelling.- Bestellingen worden alleen op zondag 21.00u doorgegeven, andere dagen niet.
De bestelde Goederen worden geleverd via:
Afhaalpunten.
De leveringskosten worden gespecificeerd wanneer de bestelling wordt geplaatst.
- In geval van betaling via het elektronische betalingssysteem moet de bestelling volledig worden betaald voordat deze kan worden doorgestuurd voor verzending.
- Voor bestellingen die worden geplaatst op werkdagen na middernacht, op zaterdagen of op zon- en feestdagen, begint de verwerking van de bestelling op de eerstvolgende werkdag direct volgend op de dag waarop de bestelling volledig is betaald.
- Als de bestelling moet worden geverifieerd, wordt deze doorgestuurd voor verwerking op de eerstvolgende werkdag na de dag van verificatie.
- Een bestelling wordt verwerkt op voorwaarde dat de Goederen beschikbaar zijn in het magazijn. In geval van geen beschikbaarheid van de Goederen zal de Verkoper hierover passende informatie plaatsen op de Webshop van de Online Winkel naast de beschrijving van de respectieve Goederen, terwijl het ontbreken van dergelijke informatie op de Webshop niet betekent dat de respectieve Goederen beschikbaar zijn. In het geval van geen beschikbaarheid van de goederen, waarvan de beschrijving geen passende informatie bevatte, wordt de Klant door de Verkoper geïnformeerd en beslist over de wijze van verdere verwerking (gedeeltelijke verwerking, verlenging van de wachttijd, annulering van de gehele bestelling).
- De levertijd bedraagt maximaal 6 werkdagen, afhankelijk van de keuze van de tussenpersoon, op voorwaarde dat de Goederen op voorraad zijn en de Klant de gegevens van de leveringsplaats correct heeft ingevuld. In het geval van levering per koeriersdienst en in het geval van een bestelling waarvoor de betaling is verricht via het elektronische betalingssysteem, wordt de levertijd berekend vanaf het moment van ontvangst van de betaling.
- Bestellingen die de aangegeven waarde overschrijden, worden verzonden op kosten van de Online Winkel. Informatie over de op dat moment geldende maximumlimiet wordt altijd weergegeven in het “winkelmandje” wanneer de bestelling wordt geplaatst. Anders worden de verzendkosten van de gekochte Goederen in rekening gebracht aan de Klant, die hierover wordt geïnformeerd voordat de bestelling wordt geaccepteerd. Door de bestelling te plaatsen, accepteert de Klant de gemaakte verzendkosten.
- In geval van levering door een koeriersdienst is ook een telefoonnummer van een contactpersoon en een bevestiging van aanwezigheid op de plaats van levering tussen 8.00 en 17.00 uur vereist.
- In het geval van bestellingen die niet worden uitgevoerd door de schuld van de Klant, in het bijzonder in het geval van niet-aanvaarding van de levering wegens afwezigheid op de opgegeven leveringsplaats tussen 8.00 en 17.00 uur, ongerechtvaardigde weigering om de levering in ontvangst te nemen, opgave van een onjuist adres of een onjuiste postcode, behoudt de Verkoper zich het recht voor om de Klant de kosten voor het opnieuw verzenden van de bestelling in rekening te brengen, ongeacht de waarde van de bestelling.
- De Verkoper acht het verplicht dat de Klant bij het plaatsen van de bestelling het afleveradres opgeeft waarnaar het pakket moet worden verzonden. De Online Winkel behoudt zich het recht voor om het afleveradres op verzoek van de Klant te wijzigen totdat het pakket door de koeriersdienst is opgehaald. Zodra het pakket door de koeriersdienst is opgehaald, is het niet meer mogelijk om het afleveradres te wijzigen.
- Bij het in ontvangst nemen van een levering die per koeriersdienst is verzonden, moet de Klant de staat van de buitenste verpakking van de levering controleren in aanwezigheid van de koerier. In het geval van schade aan de verpakking van het pakket, wordt de Klant verzocht om samen met de koerier een schaderapport op te stellen in twee identieke exemplaren, ondertekend door de Klant en de koerier. Als de Goederen worden geleverd met duidelijke schade veroorzaakt tijdens het transport, meld dit dan onmiddellijk aan de Verkoper.
VII. Recht van herroeping
De Klant heeft het recht om deze Koopovereenkomst binnen een termijn van 14 kalenderdagen te herroepen zonder enige reden te geven. De termijn voor herroeping verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag waarop de Klant of een derde die niet de vervoerder is en door de Klant is aangewezen, in bezit is genomen van de Goederen.- Om het recht uit te oefenen om de Koopovereenkomst te herroepen, moet de Klant de Online Winkel op de hoogte stellen van zijn beslissing om de Koopovereenkomst te herroepen door middel van een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld een brief die per post wordt verzonden naar het correspondentieadres: JarSa Ondergoed en Dameskleding, Plantsoenstraat 13, 6067 GH Linne. Of per mail: info@jarsalin.nl, of per telefoon, 0620110830.
- De Klant kan hiervoor het volgende voorbeeld van een annuleringsformulier gebruiken, maar dit is niet verplicht. De Online Winkel moet onmiddellijk een ontvangstbevestiging van de annulering sturen op een duurzame drager (bijv. per e-mail).
Voorbeeld van een annuleringsformulier (alleen in te vullen en terug te sturen als het annuleringsverzoek is ingediend):
Annuleringsformulier
Geadresseerde:JarSa Ondergoed en Dameskleding, Plantsoenstraat 13, 6067 GH Linne
Hierbij deel ik u mede dat ik de koopovereenkomst betreffende de verkoop op afstand van de volgende goederen heb geannuleerd:
Datum waarop de koopovereenkomst is gesloten:
Voornaam en achternaam:
Adres en huisnummer:
Postcode en stad:
E-mail:
Telefoonnummer:
Datum van dagtekening: (alleen als het formulier op papier wordt verzonden)
Handtekening: (alleen als het formulier op papier wordt verzonden)
Om de termijn voor herroeping te behouden, is het voldoende dat de Klant vóór het verstrijken van de termijn voor herroeping informatie verstrekt over de uitoefening van zijn recht van herroeping.- De Klant draagt de directe kosten van de retourzending (verpakking en verzending). De Online Winkel betaalt geen retour.
- De Klant van de Webshop is verplicht de zending tijdens het vervoer naar de Online Winkel goed te beveiligen.
- In geval van herroeping van de Koopovereenkomst zal de Online Winkel alle aan de Klant ontvangen betalingen, inclusief de kosten voor het leveren van de Goederen, onmiddellijk terugbetalen, en in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen vanaf de datum waarop de Online Winkel op de hoogte werd gesteld door de Klant over de beslissing om gebruik te maken van het herroepingsrecht uit de Koopovereenkomst.
- De Online Winkel kan de terugbetaling inhouden totdat het artikel is ontvangen of totdat de Klant bewijs levert van terugzending, afhankelijk van welke gebeurtenis zich het eerst voordoet.
- De Goederen moeten door de Klant onmiddellijk worden teruggestuurd of doorgestuurd naar de Online Winkel op: JarSa Ondergoed en Dameskleding, Plantsoenstraat 13, 6067 GH Linne. (Retouneren op eigen kosten)
Dit kan gebeuren uiterlijk 14 kalenderdagen na de dag waarop de Klant de Online Winkel heeft meegedeeld dat hij/zij de Koopovereenkomst annuleert. De termijn wordt gehaald als de Klant de Goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 kalenderdagen is verstreken. - De Klant is verantwoordelijk voor de waardevermindering van het artikel dat voorwerp van de Koopovereenkomst is en dat voortvloeit uit een gebruik ervan dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het artikel vast te stellen.
- In overeenstemming met artikel 38 punt 5 van de wet van 30 mei 2014 betreffende consumentenrechten is geen terugbetaling toegestaan voor Goederen die zijn geleverd in een verzegelde verpakking die om gezondheids- of hygiënische redenen niet kan worden geretourneerd na opening van de verpakking als de verpakking na levering is geopend.
VIII. Klachten over Goederen
De Verkoper is verplicht de Goederen te leveren zonder gebreken.
Klachten kunnen worden ingediend via:
- Een brief aan JarSa Ondergoed en Dameskleding, Plantsoenstraat 13, 6067 GH, Linne,
- Een e-mail naar: info@jarsalin.nl
In geval van een klacht is de Klant verplicht om de defecte Goederen op eigen kosten naar het volgende postadres te sturen: JarSa Ondergoed en Dameskleding, Plantsoenstraat 13, 6067 GH, Linne.
De Verkoper verbindt zich ertoe om zonder onnodige vertraging te reageren op de klacht, maar niet later dan binnen 14 kalenderdagen na de datum van indiening.
Bij het indienen van een klacht wordt aanbevolen om (1) informatie te verstrekken over het onderwerp van de klacht, in het bijzonder de aard en het tijdstip van het optreden van het defect; (2) het verzoek te specificeren met betrekking tot de methode om het defect te verhelpen (vervanging van de Goederen door een nieuwe, reparatie van de Goederen, prijsvermindering, terugtrekking uit de koopovereenkomst - als het defect aanzienlijk is); en (3) de contactgegevens te verstrekken van de Klant die de klacht indient - dit zal de verwerking van de klacht door de Online Winkel vergemakkelijken en versnellen. De aanbevelingen in de vorige zin zijn slechts niet-bindende richtlijnen en hebben op geen enkele manier invloed op de effectiviteit van klachten die worden ingediend zonder de aanbevolen informatie te verstrekken.
Gratis promotionele producten die niet het onderwerp zijn van de Koopovereenkomst kunnen niet worden geruild of gereclameerd.
Buitengerechtelijke procedures voor het behandelen van klachten en het doen gelden van claims
Er zijn mogelijkheden om buitengerechtelijke methoden te gebruiken om klachten te behandelen en claims te doen. Het gebruik ervan is vrijwillig en kan alleen plaatsvinden met de toestemming van beide partijen.
- De Consument kan een verzoek tot buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen in verband met een gesloten Koopovereenkomst indienen bij de Handelsinspectie overeenkomstig art. 36 van de wet van 15 december 2000. betreffende de Handelsinspectie (Dz.U. 2001 nr. 4, punt 25, zoals gewijzigd).
- De Consument kan ook verzoeken om een geschil met betrekking tot de gesloten Koopovereenkomst te laten beslechten door een rechtbank bij de bevoegde provinciale inspecteur van de Handelsinspectie, overeenkomstig art. 37 van de wet van 15 december 2000. betreffende de Handelsinspectie (Dz.U. 2001 nr. 4, punt 25, zoals gewijzigd).
- De Europese Commissie maakt ook een platform beschikbaar voor online geschillenbeslechting tussen Consumenten en Ondernemers (ODR-platform). Dit is te vinden op het internetadres: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NL.
Gedetailleerde informatie over de beslechting van consumentengeschillen, met inbegrip van de mogelijkheid voor de Consument om gebruik te maken van buitengerechtelijke procedures voor het behandelen van klachten en het oplossen van claims, en de regels voor toegang tot deze procedures zijn beschikbaar op de zetels en de websites van de provinciale inspecties van de Handelsinspectie en op het internetadres: https://uokik.gov.pl/en.
Privacybeleid
Dit Privacybeleid bepaalt de regels voor het verzamelen, verwerken en gebruiken van persoonsgegevens van Gebruikers door de Webshop www.jarslin.nl (hierna: Website”) door Glantier Parfum. Z o.o, gevestigd te, ul. Jana Pohoskiego 4/86, 02-703 Warszawa, ingeschreven in het register van ondernemers van de KRS Districtsrechtbank voor Wrocław-Fabryczna in Wrocław, 9e handelsafdeling van het nationale gerechtsregister onder KRS-nummer: 0000531650, NIP: 7481582082, REGON: 360102204; e-mail: [email protected].
De bepalingen in dit Privacybeleid vormen een aanvulling op de informatieverplichtingen van de Verkoper die voortvloeien uit Art.13 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming van 27 april 2016 (Dz.Urz. UE L 2016, nr. 119, hierna: AVG).
- Entiteit die verantwoordelijk is voor het verzamelen, verwerken en gebruiken van persoonsgegevens (Beheerder)
De entiteit die verantwoordelijk is voor het verzamelen, verwerken en gebruiken van persoonsgegevens in overeenstemming met Verordening (EU) nr. 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens gegevens en over het vrije verkeer van dergelijke gegevens, en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (algemene verordening gegevensbescherming) (PB EU L 119 4.05.2016 In de wet van 10 mei 2018. betreffende de bescherming van persoonsgegevens (DZ.U. van 2018 en de wet van 18 juli 2002 betreffende het verrichten van diensten langs elektronische weg (t.j. Dz.U. van 2017, artikel1219) is Glantier Parfum Sp. Z o.o. met zetel in ul. Jana Pohoskiego 4/86, 02-703 Warszawa, ingeschreven in het register van ondernemers van de KRS Districtsrechtbank voor Wrocław-Fabryczna in Wrocław, 9e handelsafdeling van het nationale gerechtsregister onder KRS-nummer: 0000531650, NIP: 7481582082, REGON: 360102204;
(hierna de “Beheerder” genoemd).
Contactgegevens Beheerder:
- Schriftelijk per post naar het lokale kantoor: Glantier Parfum Sp. z o.o, gevestigd te, ul. Jana Pohoskiego 4/86, 02-703 Warszawa.
- Per e-mail: [email protected]
De Beheerder verklaart dat hij alles in het werk heeft gesteld om de uit het vorenstaande voortvloeiende verplichtingen na te komende wetten voltooien met behoud van de criteria van transparante informatie en communicatie bedoeld in Art.12 AVG.
De Gebruiker kan op elk moment gratis informatie verkrijgen over zijn gegevens die op de Website zijn opgeslagen, en zijn recht uitoefenen om zijn gegevens te corrigeren, blokkeren of verwijderen. Gebruik hiervoor de hierboven genoemde contactgegevens.
Indien de Gebruiker niet instemt met de verwerking of het gebruik van zijn gegevens door de Beheerder overeenkomstig deze gegevensbeschermingsbepalingen in het geheel of met betrekking tot afzonderlijke acties, kan hij zijn bezwaar indienen per e-mail of brief, ook via de genoemde contactgegevens.
In geval van onduidelijkheid kan elke betrokkene aanvullende informatie vragen via de genoemde contactgegevens.
- Verzameling, verwerking en gebruik van persoonlijke gegevens
Persoonsgegevens zijn gegevens die betrekking hebben op de materiële of persoonlijke connecties van een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om voor- en achternaam, telefoonnummer, adres en alle basisgegevens die de Gebruiker heeft verstrekt bij de registratie en het aanmaken van een Gebruikersaccount en tijdens het bestelproces via de Website.
2.1 Algemene bepalingen
- De Beheerder besteedt bijzondere zorg aan het beschermen van de rechten en vrijheden van de betrokkenen, en zorgt er in het bijzonder voor dat de gegevens:
- a) Op rechtmatige, eerlijke en transparante wijze worden verwerkt,
- b) worden verzameld voor concrete, duidelijke en rechtmatige doeleinden en niet worden verwerkt op een wijze die niet met die doeleinden strookt,
- c) adequaat, relevant en beperkt tot wat noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor zij worden verwerkt,
- d) correct en indien nodig bijgewerkt,
- e) opgeslagen in een vorm die identificatie van de betrokkene mogelijk maakt, gedurende een periode die niet langer is dan nodig is om de doeleinden te bereiken waarvoor ze worden verwerkt,
- f) worden verwerkt op een wijze die zorgt voor een passende beveiliging van de persoonsgegevens, met inbegrip van bescherming tegen ongeoorloofde of onrechtmatige verwerking en tegen toevallig verlies, vernietiging of beschadiging, door middel van passende technische of organisatorische maatregelen.
- Als onderdeel van de maatregelen vermeld in punt1 brieff) hierboven heeft de Beheerder geïmplementeerd in de volgende beveiligingsmaatregelen: firewalls, gegevensversleuteling en autorisatiecontroles voor toegang tot informatie. De Beheerder zorgt er in het bijzonder voor dat zijn wachtwoorden niet aan derden worden bekendgemaakt. Het is ook de verantwoordelijkheid van de Gebruiker om ervoor te zorgen dat de gegevens die hij/zij verstrekt bij het registreren van een account op de Website juist en bijgewerkt zijn.
- Gebruikers die niet aan de voorwaarden voor de toegang tot de Website voldoen, mogen niet worden betrokken bij de verwerking van uw persoonsgegevens. betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens en met betrekking tot het vrije verkeer van dergelijke gegevens, en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (Algemene Verordening Gegevensbescherming, hierna: "de verordening") (PB L 347 van 20.12.2004, blz. EU L 119 van 4.05.2016), de wet van 10 mei 2018 betreffende de bescherming van persoonsgegevens en de wet van 18 juli 2002 betreffende het aanbieden van elektronische diensten (t.j. Dz.U. van 2017, artikel1219).
2.2 Gebruikersaccount
Voor elke Gebruiker die zich op de Website registreert met behulp van de functie "Een account aanmaken" wordt een Gebruikersaccount aangemaakt, d.w.z. met een wachtwoord beveiligde directe toegang tot de basisgegevens van de Gebruiker die op de Website zijn opgeslagen. Hier kunt u onder andere de status van geplaatste bestellingen bekijken of uw persoonlijke gegevens beheren.
Bij de registratie van een klantenrekening moeten de volgende gegevens worden verstrekt:
- Voornaam
- Achternaam
- Bedrijfsnaam (voor ondernemingen)
- Adres en huisnummer
- Postcode
- Stad
- Telefoonnummer
- Aanvullende informatie (belangrijk vanuit het oogpunt van orderafhandeling)
- Wachtwoord
- Verstrekking van de sponsor ID of e-mail (verkregen na voorafgaand contact van de Klant met de Online Winkel)
Het factuuradres en het afleveradres moeten worden opgegeven bij het registreren van een account of alleen bij het plaatsen van een bestelling. Om uw bestelling te kunnen verwerken, hebben wij uw juiste voornaam, achternaam, adres, telefoonnummer en betaalgegevens nodig. Het e-mailadres van de Gebruiker is nodig om de ontvangst van de bestelling en de verzending ervan te bevestigen, evenals voor algemene communicatie met de Gebruiker. Bovendien wordt het e-mailadres van de Gebruiker gebruikt ter identificatie (als inlognaam) wanneer de Gebruiker inlogt op zijn klantaccount.
2.3 Verzameling, verwerking en gebruik van uw persoonlijke gegevens
In elk geval vloeien het doel, de grondslag en de reikwijdte evenals de ontvangers van de door de Beheerder verwerkte gegevens voort uit de handelingen van de Beheerder.
Mogelijke doeleinden van het verzamelen van persoonsgegevens door de Beheerder:
- Sluiting en uitvoering van de Koopovereenkomst, inclusief betalingsverwerking, communicatie met de Gebruiker van de Website over de uitgevoerde Koopovereenkomst, met name bestaande uit: toerekening van kosten en kortingen op de bestelling, bevestiging van de bestelling, bevestiging van statuswijzigingen van de bestelling, kennisgeving over de verzending van de bestelling, specifieke kennisgevingen met betrekking tot de uitvoering van de bestelling (bijvoorbeeld de noodzaak om de verzenddata te bevestigen, de noodzaak om de beschikbaarheid van de bestelde goederen te bevestigen, enz.), kennisgeving met betrekking tot de verzoek om feedback over de voltooide bestelling en het kwaliteitsniveau van de klantenservice.
Grondslag voor verwerking: Artikel 6 lid 1 letter b) AVG (verwerking is noodzakelijk om de Koopovereenkomst uit te voeren of om te handelen vóór het aangaan van de Koopovereenkomst als de Klant daarom vraagt);
Omvang van de verwerkte persoonsgegevens (alleen eenvoudige gegevens):
Persoonsgegevens van de gebruiker en gegevens over zijn gebruik van de Website: voor- en achternaam, adres, e-mailadres, telefoonnummer.
- De afhandeling van klachten en retourzendingen van Goederen die verband houden met de reeds uitgevoerde Koopovereenkomst of de Koopovereenkomst die nog in behandeling is, met inachtneming van de terzake geldende regelgeving:
Reikwijdte van de verwerkte persoonsgegevens: voor- en achternaam van de persoon die een klacht/terugbetaling indient, contactgegevens (postadres, e-mailadres, telefoonnummer), bankrekening (voor terugbetaling).
- Gebruik van uw gegevens voor marketing en reclame
In het kader van prijsvragen gebruikt de Beheerder de gegevens van winnaars om hen over de winnaars te informeren en om reclame te maken voor hun aanbod. De details staan vermeld in de deelnamevoorwaarden (aanbestedingsreglement).
De Beheerder gebruikt de gegevens van de Gebruiker ook voor marketing- en reclamedoeleinden: om contact te kunnen opnemen met de Gebruiker in verband met een bestelling, specifieke producten en marketingacties (waaronder nieuwsbrieven).
Grondslagen voor verwerking:. Artikel 6 Sectie 1 Letter f) AVG (verwerking is noodzakelijk voor de behartiging van de legitieme belangen van de Beheerder of een derde partij). Omvang van de verwerkte persoonsgegevens: voor- en achternaam, e-mailadres, telefoonnummer.
De gegevens van de Gebruiker die heeft ingestemd met de verwerking van zijn persoonlijke gegevens voor marketingdoeleinden kunnen worden gebruikt voor marketingdoeleinden, waaronder het verzenden van commerciële informatie en direct marketing. (Artikel 6 Sectie 1 Letter a) AVG).
Als de Gebruiker heeft ingestemd met het gebruik van zijn persoonlijke gegevens voor marketingdoeleinden met behulp van elektronische communicatiemiddelen, kunnen de gegevens worden doorgegeven aan bedrijven die gespecialiseerd zijn in het aanbieden van massale e-mail-, sms- of MMS- (Multimedia Messaging Service) Directe Verkoop Diensten.
Bij het selecteren van de bedrijven die dit soort diensten verlenen, laat de Beheerder zich leiden door de criteria bedoeld in artikel 28, lid 1 van de AVG, dat wil zeggen dat elke contractant een garantie moet bieden voor de implementatie en toepassing van technische en organisatorische maatregelen die nodig zijn voor de beveiliging van de persoonsgegevens passend is.
- Het waarborgen van de veiligheid van de Website en de bescherming van de gegevens van zijn Gebruikers - Grondslag van de verwerking: Artikel 6, lid 1, letter f) AVG (verwerking is noodzakelijk om een legitiem belang van de verwerkingsverantwoordelijke of een derde partij te beschermen).
De Reikwijdte van de verwerkte persoonsgegevens: inloggegevens voor de Website, gegevens en geolocatie van het apparaat waarmee verbinding wordt gemaakt.
De Online Winkel neemt alle mogelijke en door de relevante wetgeving vereiste technische en organisatorische maatregelen om de persoonlijke gegevens van gebruikers te beschermen, in het bijzonder om te voorkomen dat onbevoegden de tijdens de registratie en bestelling verstrekte gegevens verkrijgen en wijzigen.
- Noodzaak om aan een wettelijke verplichting van de Beheerder te voldoen – Grondslag voor de verwerking: Art. 6, lid 1, letter c) van de AVG.
2.4 Verwerkingsduur van persoonsgegevens (gegevensbewaring)
Persoonsgegevens van de Website Gebruiker kunnen worden opgeslagen:
- Persoonlijke gegevens die zijn toegewezen aan het account van de Gebruiker op de Website – gedurende de gehele activiteit van het account (duur van de Koopovereenkomst) en gedurende een periode van 10 jaar na het verstrijken ervan in archiefvorm (volgens de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek inzake verjaring van claims).
- Marketinggegevens – tot het moment dat u uw toestemming voor de verwerking van gegevens voor deze doeleinden intrekt, waarbij gegevens met betrekking tot uw voorafgaande toestemming en marketingtransacties met betrekking tot de Website-Gebruiker worden bewaard in archiefvorm gedurende ten minste 5 jaar na intrekking van uw toestemming.
- Persoonsgegevens met betrekking tot feiten en gebeurtenissen die onderworpen zijn aan belastingverplichtingen of opname in geschikte boekhoudboeken - gedurende minimaal 5 jaar in archiefvorm, in overeenstemming met de bepalingen van wetten: Belastingverordening en boekhoudwet.
- Persoonsgegevens die nodig zijn om claims van de Beheerder of derden in te dienen of die bewijsmateriaal vormen in procedures voor een rechtbank of overheidsorgaan - totdat dergelijke gegevens nuttig zijn in de lopende procedures of totdat andere wettelijk toegestane activiteiten met betrekking tot het indienen van claims zijn voltooid.
2.5 Het delen van persoonlijke informatie
In verband met de uitvoering van Koopovereenkomsten voor verkoop op afstand voor Goederen verstrekt de Beheerder telkens persoonlijke gegevens aan een van de partners die transport-, koeriers- of postdiensten aanbieden. Momenteel maakt de Beheerder gebruik van de volgende vervoerders:
General Logistics Systems Poland Sp. z o.o. ul. Tęczowa 10, Głuchowo 62-052 Komorniki
Gebruikersgegevens kunnen met hun toestemming worden doorgegeven aan betalingsdienstaanbieders (betalingsplatforms). De Administrator maakt momenteel gebruik van de volgende betaalplatforms:
NOVALNET AG, Zahlungsinstitut (ZAG), Gutenbergstraße 7, D-85748 Garching
De verantwoordelijke voor de verwerking heeft componenten van Novalnet AG in deze website geïntegreerd. Novalnet AG is een full payment serviceprovider die onder meer instaat voor de verwerking van betalingen. Als de betrokkene een betaalmethode selecteert tijdens het bestelproces in de online shop, worden de gegevens van de betrokkene automatisch doorgegeven aan Novalnet AG. Door een betalingsoptie te selecteren, stemt de betrokkene in met de overdracht van persoonsgegevens met het oog op de verwerking van de betaling.
De persoonsgegevens die aan Novalnet worden doorgegeven, zijn doorgaans voornaam, achternaam, adres, geslacht, e-mailadres, IP-adres en, indien van toepassing, geboortedatum, telefoonnummer, mobiel telefoonnummer en andere gegevens die nodig zijn om een betaling te verwerken. Persoonlijke gegevens met betrekking tot de betreffende bestelling zijn ook nodig om het koopcontract te verwerken. In het bijzonder kan er een wederzijdse uitwisseling van betalingsgegevens plaatsvinden, zoals bankgegevens, kaartnummer, vervaldatum en CVC-code, gegevens over goederen en diensten, prijzen.
Het doel van de gegevensoverdracht is met name identiteitscontrole, betalingsadministratie en fraudepreventie. De verantwoordelijke voor de verwerking zal persoonsgegevens doorgeven aan Novalnet AG in het bijzonder als er een legitiem belang is bij de overdracht. De persoonsgegevens die worden uitgewisseld tussen Novalnet AG en de verantwoordelijke voor de verwerking kunnen door Novalnet AG worden doorgegeven aan kredietinformatiebureaus. Het doel van deze overdracht is het controleren van de identiteit en de kredietwaardigheid.
Novalnet AG geeft ook persoonsgegevens door aan dienstverleners of onderaannemers indien dit noodzakelijk is om contractuele verplichtingen na te komen of indien de gegevens moeten worden verwerkt. De betrokkene heeft te allen tijde de mogelijkheid om zijn toestemming voor de verwerking van persoonsgegevens door Novalnet AG in te trekken. Een herroeping heeft geen invloed op persoonsgegevens die moeten worden verwerkt, gebruikt of doorgegeven voor de (contractuele) betalingsverwerking.
2.6 Rechten van de persoon wiens gegevens door de Beheerder worden verwerkt
Elke persoon wiens gegevens door de Beheerder worden verwerkt, heeft recht op:
- Toegang tot uw persoonsgegevens, rectificatie, verwijdering, beperking van de verwerking, het recht om bezwaar te maken en het recht op gegevensoverdracht in de gevallen gespecificeerd in de bepalingen van de AVG;
- om uw toestemming te allen tijde in te trekken, zonder dat dit van invloed is op de rechtmatigheid van de verwerking die is verricht op basis van uw toestemming voorafgaand aan uw intrekking (met name voor de verwerking van gegevens voor marketingdoeleinden),
- om te allen tijde bezwaar te maken tegen de verwerking van persoonsgegevens op grond van redenen die verband houden met de specifieke situatie van de betrokkene, alsmede het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van persoonsgegevens voor marketingdoeleinden,
- om een klacht in te dienen bij de Toezichthoudende Autoriteit (voorzitter van het Bureau voor de Bescherming van Persoonsgegevens)
2.7 U kunt ervoor kiezen welke persoonsgegevens door de Beheerder worden verzameld
Het verstrekken van persoonsgegevens bij de registratie van uw account op de Website en bij het plaatsen van een bestelling is vrijwillig, maar het niet verstrekken van deze gegevens zal de sluiting en uitvoering van de Koopovereenkomst onmogelijk maken.
Het verstrekken van persoonsgegevens voor marketingdoeleinden is vrijwillig, maar het niet verstrekken van deze gegevens betekent dat u niet in staat bent om een gepersonaliseerd Dienstenaanbod te ontvangen, deel te nemen aan commissie-systemen en bonussen die worden aangeboden door de Beheerder en zijn zakelijke partners.
2.4 Toegang tot en opslag van archiefgegevens
- a) Gegevens Beheerder: De Beheerder van de persoonsgegevens van Gebruikers en Klanten is Glantier Parfum Sp. z o.o., gevestigd te Warszawie, ul. Jana Pohoskiego 4/86. De persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de toepasselijke wettelijke bepalingen, in het bijzonder Verordening 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad (EU) van 27 april 2016. (RODO) en de wet van 10 mei 2018 inzake de bescherming van persoonsgegevens.
- b) Gegevensopslag: Persoonsgegevens met betrekking tot bestellingen worden opgeslagen gedurende de periode die nodig is om te voldoen aan de doeleinden van de Koopovereenkomst en gedurende de periode die nodig is om te voldoen aan wettelijke verplichtingen zoals belasting- en boekhoudregels. Gegevens met betrekking tot bestellingen zijn gedurende 24 maanden beschikbaar in je account.
- c) Archivering van gegevens: Na 24 maanden worden de gegevens overgebracht naar een archief waar ze worden opgeslagen in overeenstemming met de geldende wetgeving. Gearchiveerde gegevens zijn alleen beschikbaar op verzoek van de Gebruiker, na een passend verzoek.
- d) Recht op toegang tot gegevens: De Gebruiker heeft het recht op toegang tot zijn/haar persoonlijke gegevens, inclusief gearchiveerde gegevens. Een verzoek om toegang tot gegevens kan worden ingediend door contact op te nemen met de klantenservice ([email protected]).
- e) Gegevensbeveiliging: De overdracht en opslag van archiefgegevens wordt uitgevoerd met passende technische en organisatorische maatregelen om de bescherming tegen ongeoorloofde toegang of compromitteren te waarborgen.
- f) Rechten van de Klant: De Klant heeft het recht om toegang te vragen tot zijn/haar gegevens, rectificatie, verwijdering, beperking van de verwerking en om bezwaar te maken tegen de verwerking.
- g) Het indienen van een klacht: De Klant heeft het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit, de voorzitter van het Autoriteit Persoonsgegevens (AP), als deze van mening is dat de verwerking van persoonsgegevens in strijd is met de bepalingen van de AVG.
- Cookies
Cookies zijn kleine bestanden die worden opgeslagen op de drager van de gegevens van de Gebruiker en die worden gebruikt om door de browser van de Gebruiker bepaalde instellingen en gegevens op te slaan voor de uitwisseling met de Webshop. Er zijn twee soorten cookies: sessiecookies, die worden verwijderd wanneer de Gebruiker zijn browser sluit, en tijdelijke/permanente cookies, die worden opgeslagen voor een langere periode of permanent op de gegevens van de Gebruiker. Door deze bestanden op te slaan, kan de Beheerder de site aanpassen aan de voorkeuren van de Gebruiker. Dit maakt het voor de Gebruiker gemakkelijker om de Webshop te gebruiken, bijvoorbeeld door bepaalde gegevens van de Gebruiker op te slaan, zodat hij deze niet elke keer hoeft in te voeren.
Het accepteren van cookies is een voorwaarde voor het gebruik van de Webshop van de Beheerder. Als u echter het gebruik van cookies blokkeert, zullen de Sitebeheerder en de Dienst alleen op basis van beperkte functies werken.
3.1 Welke cookies gebruikt de Beheerder?
De meeste cookies die door de Webshop worden gebruikt, worden automatisch verwijderd van de harde schijf van uw computer na het beëindigen van uw browser sessie (zogenaamde sessie cookies). Bovendien kan de Webshop ook cookies gebruiken die op de harde schijf van uw computer worden opgeslagen. De Webshop herkent u dan automatisch bij uw volgende bezoek en de door u gewenste informatie en instellingen. Tijdelijke en permanente cookies (opslagtijd van 1 maand tot 10 jaar) worden op de harde schijf van uw computer opgeslagen en na een bepaalde tijd automatisch verwijderd. Het enige doel van cookies is om de Webshop zo goed mogelijk aan te passen aan de verwachtingen van de Gebruiker en hem daarmee te helpen op de Webshop te surfen.
In de door de Beheerder gebruikte cookies worden alleen gepredomineerde gegevens opgeslagen. Wanneer een cookie wordt geactiveerd, wordt er een identificatienummer aan toegewezen zonder dat de persoonlijke gegevens van de Gebruiker aan dit identificatienummer worden toegewezen. De naam, het IP-adres van de Gebruiker of soortgelijke gegevens waarmee de cookie rechtstreeks aan de Gebruiker kan worden toegewezen, worden niet in de cookie opgeslagen.
3.2 Retargeting
De Webshop kan gebruik maken van zogenaamde Retargeting technologie. De Beheerder maakt gebruik van deze technologie om Gebruikers een aantrekkelijker aanbod te kunnen bieden. Het maakt het mogelijk om Gebruikers die geïnteresseerd zijn in de Webshop en de producten die op de Webshop worden getoond, relevante advertenties te tonen op de Webshop van de Beheerders. De eventuele weergave van deze advertenties op de sites van de partners is gebaseerd op cookie-technologie en analyse van het gebruikersgedrag. Deze vorm van reclame is volledig anoniem.
Bij het gebruik van de Webshop kunnen cookies worden gebruikt om gegevens over gebruikersgedrag te verzamelen, op te slaan en te gebruiken. Bovendien kunnen Gebruikersgegevens in cookies na het einde van de browsersessie worden opgeslagen en bijvoorbeeld worden gebruikt bij een volgend bezoek aan de Webshop.
Om u de beste service te bieden en voor advertentiedoeleinden kunnen we de verzamelde persoonlijke gegevens van onze Klanten delen met andere vertrouwde bedrijven of externe partners die op onze naam werken. Dit geldt met name voor bedrijven die gespecialiseerd zijn in internetmarketing, met inbegrip van Retargeting en online advertenties. Het is onze prioriteit om ervoor te zorgen dat uw gegevens veilig zijn en alleen worden verwerkt voor zover nodig om de bovengenoemde doeleinden te bereiken, altijd in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens. We werken alleen samen met partners die de bescherming en veiligheid van gegevens garanderen en de relevante privacywetgeving naleven.
3.3 Hoe kunt u voorkomen dat cookies worden opgeslagen?
Standaard accepteren de meeste webbrowsers die op de markt beschikbaar zijn, cookies. Iedereen kan via de instellingen van zijn eigen webbrowser de voorwaarden voor het gebruik van cookies definiëren. Dit betekent dat u bijvoorbeeld de mogelijkheid om cookies op te slaan gedeeltelijk (bijvoorbeeld tijdelijk) of volledig kunt uitschakelen. In het laatste geval kan dit echter wel van invloed zijn op bepaalde functionaliteiten van de Webshop van de Beheerder.
De webbrowserinstellingen voor cookies zijn van belang voor het instemmen met het gebruik van cookies door de Webshop – in overeenstemming met de regels kan dergelijke instemming ook via de webbrowserinstellingen worden uitgesproken. Indien u geen toestemming hebt gegeven, dient u uw webbrowserinstellingen voor cookies dienovereenkomstig te wijzigen.
Gedetailleerde informatie over het wijzigen van cookie-instellingen en het zelf verwijderen ervan in de populairste webbrowsers is beschikbaar in de helpsectie van de webbrowser
- Logbestanden
Bij elk bezoek aan de Webshop levert de webbrowser gegevens over het Gebruikersgedrag, die worden opgeslagen in logbestanden, zogenaamde serverlogbestanden. Op deze manier opgeslagen datarecords bevatten de volgende gegevens: datum en tijd van downloaden, naam van de geopende pagina, IP-adres, URL van de referentiepagina (adres van de pagina vanwaar de Gebruiker werd doorverwezen), hoeveelheid gedownloade gegevens, zoals evenals informatie over de product versie van de gebruikte webbrowser.
Deze logbestandgegevens worden door de Beheerder geanalyseerd om het aanbod te optimaliseren en een zo gebruiksvriendelijk mogelijke website te creëren, evenals om fouten sneller te detecteren en te verwijderen en de serverprestaties te beheren. Daarnaast gebruikt de Beheerder logbestandgegevensrecords om te beschermen tegen aanvallen op de Webshop, bijvoorbeeld als onderdeel van zogenaamde gedistribueerde denial-of-service-aanvallen, die tot doel hebben de toegang tot de Webshop te blokkeren door overbelasting met verzoeken.
- Veilige gegevensoverdracht
Bovendien wordt de Webshop van de Beheerder door voortdurende technische en organisatorische maatregelen beveiligd tegen verlies, vernietiging, toegang, wijziging of verspreiding van gebruikersgegevens door onbevoegde personen.
- Andere Websites
De Webshop kan periodiek links naar andere Websites bevatten. Dergelijke Websites opereren onafhankelijk van de Webshop en staan op geen enkele manier onder toezicht van de Webshop. Deze Websites kunnen hun eigen Privacybeleid hebben, dat wij u aanraden te lezen. De Beheerder is niet verantwoordelijk voor de regels voor de omgang met gegevens op deze Websites.
- Vragen en opmerkingen
Eventuele vragen en opmerkingen met betrekking tot onze verwerking van persoonsgegevens kunnen door Klanten worden ingediend op een speciaal e-mailadres: [email protected].
XIII. Slotbepalingen
- De rechtbank die bevoegd is om geschillen met Consumenten te beslechten, is de rechtbank met lokale jurisdictie in overeenstemming met de toepasselijke bepalingen van het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering.
- De beslechting van eventuele geschillen tussen Verkoper en een Klant die geen Consument is, zal worden voorgelegd aan de rechter die bevoegd is in de vestigingsplaats van de Verkoper.
- In aangelegenheden die niet in dit Reglement zijn geregeld, zijn de bepalingen van het toepasselijke recht van toepassing, in het bijzonder de bepalingen van de Wet van 23 april 1964, Burgerlijk Wetboek (uniformele tekst, Staatsblad van 2014, item 121, zoals gewijzigd) en de wet van 30 mei 2014 betreffende de Consumentenrechten (Staatsblad van 2014, item 827). In geval van conflicten tussen dit Reglement en de rechten van Klanten en bepalingen die voortvloeien uit algemeen toepasselijke bepalingen, zijn algemeen toepasselijke bepalingen van de Poolse wet van toepassing.
De Verkoper behoudt zich het recht voor deze voorschriften te wijzigen. Alle wijzigingen van de Verordeningen zijn van kracht 14 kalenderdagen na de datum van publicatie op de Webshop van de Online Winkel, zonder dat deze wijzigingen de rechten van personen schaden die de Koopovereenkomsten voor de Goederen hebben gesloten voordat de wijzigingen zijn aangebracht. Niet-aanneming van de bepalingen van deze Verordeningen belet de aankoop van de Goederen. De Verkoper zal de Klant bij het plaatsen van de Bestelling in staat stellen kennis te nemen van de Voorwaarden. Klanten met een Winkelrekening worden per e-mail op de hoogte gesteld van wijzigingen in de Voorwaarden. Een klant die de wijzigingen in de Regels niet accepteert, heeft de mogelijkheid zijn Account te allen tijde te verwijderen.